Incat Crowther - wiodący cyfrowy konstruktor statków, otrzymał zlecenie na zaprojektowanie nowego, elektrycznego, hybrydowego, szybkiego promu o pojemności 300 pasażerów. W zakresie projektowania, budowy i dostawy 32-metrowego statku, Incat Crowther będzie ściśle współpracować z Q-West Boat Builders, Hamilton Jet i Fullers360.
Australijska firma Incat Crowther poinformowała o przekazaniu specjalnie zbudowanego katamaranu Crew Transfer Vessel (CTV) firmie Goldsea Marine & Offshore Engineering z siedzibą w Szanghaju. Katamaran Incat Crowther 32, zbudowany przez AFAI Southern Shipyard w Guangzhou, wzmacnia chiński działania w sektorze offshore wind, oferując dużą strefę ładunkową i maksymalną prędkość do 25 węzłów.
Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
Spółka Windea CTV, amerykański operator morskich statków wiatrowych Crew Transfer Vessels, ogłosiła rozpoczęcie budowy trzech hybrydowych jednostek o długości 30 metrów każda.
Anglo-holenderska firma energetyczna Shell przyznała kontrakt firmie Penguin International Ltd, singapurskiemu projektantowi, konstruktorowi i właścicielowi aluminiowych szybkich jednostek na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację co najmniej trzech promów czysto elektrycznych i ładowarek brzegowych w Singapurze.
Incat Crowther ogłosił premierę Reef Resilience. Dostarczona przez Normana R. Wright & Sons, łódź patrolowa nowej generacji Incat Crowther 24 dołączy do Reef Ranger w ochronie Wielkiej Rafy Koralowej.
Metal Shark, budowniczy statków z amerykańskiej Luizjany, wkracza na rynek jachtów rekreacyjnych, przedstawiając nowy 48-metrowy katamaran z aluminiowym kadłubem.
Singapurska firma ST Engineering wprowadziła na rynek nową konstrukcję szybkiej łodzi załogowej zasilanej LNG, zoptymalizowanej pod kątem transferu załogi w sektorze offshore.
Incat Crowther dostarczył Spirit of Migaloo II, 24-metrowy katamaran do obserwacji wielorybów. Jednostka powstała w australijskiej stoczni Aluminium Marine a jej armatorem zostanie Seaworld Cruises.
Budowa Eleanor Roosevelt, jednostki określanej jako pierwszy na świecie szybki prom o napędzie dual fuel, nabiera kształtów w hiszpańskiej stoczni Armon de Gijón. Niedawno położono stępkę pod budowę tego szybkiego katamaranu.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce